ActionScript 2.0
Aşağıdaki kod, 0 derinliğine, [0,0] koordinatlarına, 100 piksel genişliğinde ve yüksekliğinde yazı kutusu oluşturmaktadır. Sonra text
parametresine "Merhaba, Dünya" yazısını atayarak gösterimini sağlamaktadır.
createTextField("Merhaba_txt", 0, 0, 0, 100, 100);
Merhaba_txt.text = "Merhaba, Dünya";
ActionScript 2.0 ile sınıf mantığında kod yazılacak olursa, dosya adının, sınıf adıyla (Merhaba.as) aynı olması gerekir.
class com.example.Merhaba extends MovieClip
{
public function Merhaba() {}
public function onLoad() :Void
{
var Merhaba_txt:TextField = this.createTextField("Merhaba_txt", 0, 0, 0, 100, 100.);
Merhaba_txt.text = "Merhaba, Dünya";
}
}
text
parametresine "Merhaba, Dünya" yazısını atayarak gösterimini sağlamaktadır.createTextField("Merhaba_txt", 0, 0, 0, 100, 100); Merhaba_txt.text = "Merhaba, Dünya";
class com.example.Merhaba extends MovieClip { public function Merhaba() {} public function onLoad() :Void { var Merhaba_txt:TextField = this.createTextField("Merhaba_txt", 0, 0, 0, 100, 100.); Merhaba_txt.text = "Merhaba, Dünya"; } }
ActionScript 3.0
ActionScript 3.0 ile ActionScript 2.0 yazım şekli benzerdir. Fakat farklı olan objelerin API'leridir. Aşağıdaki kodu önceki ActionScript 2.0 kodlarıyla karşılaştırın:
var Merhaba_txt:TextField = new TextField();
Merhaba_txt.text = "Merhaba Dünya";
this.addChild(Merhaba_txt);
ActionScript 3.0 kod yazımı biraz daha kapsamlı ve geniş olabilir. Fakat anlaşılması kolaydır. Ayrıca önceki ActionScript sürümlerine oranla daha hızlı çalışır.
Merhaba.as adındaki dosya içinde yer alan kodlar:
package com.example
{
import flash.text.TextField;
import flash.display.Sprite;
public class Merhaba extends Sprite
{
public function Merhaba()
{
var Merhaba_txt:TextField = new TextField();
Merhaba_txt.text = "Merhaba Dünya";
addChild(Merhaba_txt);
}
}
}
var Merhaba_txt:TextField = new TextField(); Merhaba_txt.text = "Merhaba Dünya"; this.addChild(Merhaba_txt);
package com.example { import flash.text.TextField; import flash.display.Sprite; public class Merhaba extends Sprite { public function Merhaba() { var Merhaba_txt:TextField = new TextField(); Merhaba_txt.text = "Merhaba Dünya"; addChild(Merhaba_txt); } } }
0 yorum:
Yorum Gönder